Jdi na obsah Jdi na menu
 


Harmonogram stavby

Tady budu průběžně popisovat stavbu kolejiště.

14.11.2016 - U cesty k továrně by se hodilo vysadit pár topolů, tak jsem je zkusil vyrobit, na zasazení zatím ještě čekají.

8.11.2016 - Vysázel jsem stromy na kopci za benzinovou pumpou.

3.11.2016 - Tak jsem osadil kopec u příjezdu do Kamenice smrčky, trochu se to oživilo, pokračuji teď ve výrobě listnatých stromků, pro pořádný les jich bude potřeba nepočítaně.

25.10.2016 - Průběžně pokračuji na tvorbě stromů, plastové smrčky mám již všechny posypané statikou, vypadají o trochu líp, současně vyrábím listnaté stromy klasickou metodou, zkouším různé posypy listoví s různými výsledky.

15.10.2016 - Mám několik starých plastových stromků, zkusil jsem je posypat statickou trávou, dostaly o poznání věrnější vzhled.

7.10.2016 - Zima se blíží a opět dělám na mašinkách, dal jsem se na výrobu stromů, zatím vyrábím listnaté, volím klasický postup, nosná konstrukce je z drátu, posypaná naturexem od Poláka, lepená herkulesem. 

22.2.2016 -  Lampy na nádraží Skalka jsou nainstalovány a zapojeny, nyní vyrábím lampy pro pouliční osvětlení do Kamenice.

19.2.2016 - Kiosek a lavice jsou již nainstalované pod hradem a průběžně vyrábím nádražní lampy, je jich celkem 10, už jsou komplet nabarvené, zbývá je jen nainstalovat.

31.1.2016 - Na nádraží Skalka je již vyseta statická tráva a umístěn větrný mlýn. Moc sem nepasuje, ale je to dárek od dcery, tak se musel někam vejít. Dále pracuji na kiosku a na lavicích pro návštěvníky hradu.

22.1.2016 - Nádraží a nástupiště je již přilepené na svém místě, buduji příjezdovou silnici a terén pro umístění větrného mlýnu.

16.1.2016 - Sypané nástupiště na nádraží Skalka je hotové, zaštěrkoval jsem koleje, osadil jsem šturce a všechna návěstidla a elektricky je zapojil, vše funguje.  

3.1.2016 - Hrad je dokončen a začal jsem dělat na nádraží Skalka. Definitivně jsem přilepil koleje a seřídil přestavníky vyhybek. Zaštěrkoval jsem jednu kolej a začal tvořit sypané nástupiště.

26.12.2015 - Hrad je zhruba hotový, dnes jsem ho přilepil na vrchol kopce.

21.12.2015 - Dal jsem se na stavbu hradu, spíše hradní zříceniny. Použil jsem továrně vyráběnou věž od Auhagenu a dodělávám k ní hradby a hradní budovy.

5.12.2015 - Postavil jsem další 2 domky, u továrny již stojí usedlost a za viaduktem jsem postavil rekreační chatku. Dodělal jsem posyp statickou trávou kolem remízy, u skladiště a hradla a za viaduktem kolem silnice až k potoku.

23.11.2015 - Průběžně stavím nový domek - usedlost, která bude stát hned za mostem. Zaštěrkoval jsem poslední zbytek kolejí za viaduktem a zasil kolem trávu. Dále jsem zapojil všechna světla do již postavených domků.

14.11.2015 - Dodělal jsem další domek na příjezdu do Kamenice a začal tvořit silnici, která povede do Skalky. Pokračoval jsem na zatravnění kopců nad Kamenicí.

4.11.2015 - Přilepil jsem plot kolem skladiště a dokončil posyp statickou trávou na kopcích nad Kamenicí. Začal jsem rekonstruovat vodárenskou věž ze staré stavebnice, vytvářím novou plošinu, žebříky a vše dostanene nový nátěr.

2.11.2015 - Dodělal jsem kopce nad vesnicí, provedl jsem první posyp statikou. Dále jsem vyrobil plot, který bude kolem skladiště.

30.10.2015 - Trochu jsem s kolejištěm pokročil, je hotový další domeček a pošta v Kamenici. Taky jsem se rozhodl trochu upravit kopec nad těmito domky, do svahu jsem zakomponoval skálu ze sádry, aby to lépe vypadalo.

14.10.2015 - Koupil jsem nebarvené figurky od Nocha, mám jich celkem 144 a postupně je barvím, je to docela piplačka.

11.9.2015 - Léto je pomalu za námi, je zase čas na budování kolejiště. Přes léto se mi podařilo provést rekonstrukci podkrovní místnosti, kde je kolejiště umístěno, dvě hlavní změny : do střechy jsem nainstaloval střešní okno, hnedle je tam líp vidět a dal jsem tam radiátor, už by tam neměla být v zimě zima.

11.3.2015 - Průběžně dělám na dalších domcích vesničky Kamenice, budova pošty, vilka a obytná budova, dodělal jsem okapy a svody, komíny a komínové lávky, květiny za okny a vnitřní osvětlení. Na kolejišti jsem vytyčil další parcely, kde budou umístěny.

5.3.2015 - Penzion a vilka jsou z hrubé stavby dokončeny. Zbývá dodělat detaily, jako nějaké posezení, grilování, dětem houpačku, sušák prádla a samozřejmě několik okrasných keřů a stromků.

18.2.2015 - Penzion je již téměř dokončen a buduji sousední vilku. Na zahradě bych chtěl mít bazén, ale nedaří se vytvořit vhodnou hladinu. Až zvítězím, vystavím v galerii nějaké fotky.

7.2.2015 - Vymezil jsem parcely pro budoucí penzion a pro jednu vilku. Dále jsem oplotil parcelu penzionu a zatravnil kopec za čerpací stanici.

30.1.2015 - Přilepil jsem definitivně čerpací stanici Shell a vytvořil chodníky kolem silnice. V parku a kolem výtopny jsem zasel trávu. Dále postupně buduji penzion, použiji stávajicí budovu od fy. VERO, dále jsem vyrobil garáž pro auto.

18.1.2015 - Začal jsem upravovat podklad za mostem před továrnou, polystyrénem jsem vyplnil prostor do roviny a polepil ho papírovými proužky, které jsem prolil lepidlem na tapety.

16.1.2015 - Přes Vánoce jsem pokračoval na nádraží, udělal jsem kiosek a vyrobil lavičky, usadil a osvětlil hradlo a skladiště, dále jsem dodělal vnitřní vybavení výtopny a přilepil ji na místo. Kolem výtopny jsem vyrobil plot a začal jsem dělat na parku vedle nádražní budovy. Na třetí pokus se mi jakž takž podařilo vyrobit kašnu a přilepil jsem ji do středu parku, cestičky jsem vysypal pískem.

2.12.2014 - Tak už je zase zima a pokračuji na kolejišti. Začal jsem stavět nádraží a dnes jsem ho rozsvítil.

5.5.2014 - Na kusé koleje jsem usadil 3 šturce, upravil jsem je z továrních výrobků BTTB, které mi zbyly z dávných dob. Vybavil jsem je modrým štítem a modrou LEDkou. Dále jsem trochu zatravnil prostor skladiště a přilehlé zhlaví.

22.3.2014 - Továrna je nahrubo hotová, budovy osvětleny a lampy na dvoře též svítí. Zbývá trochu oživit provoz, ale to asi až později.

8.3.2014 - Všechny lampy jsou již na nádraží nainstalovány.

2.3.2014 - U vjezdu do továrny jsem přilepil vrátnici, ale nějak se mi to nepozdává. Tak jsem to nechal uležet a zatím se věnuji výrobě nádražních lamp. Už jich mám celkem 14, tak by to mohlo pro začátek stačit.

5.2.2014 - Panely jsou již položeny a z části je hotová i přijezdová komunikace do továrny.

27.1.2014 - Mám již vyrobeno část tovární zdi a podařilo se mi vyrobit vrátnici do továrny. Právě pracuji na výrobě panelů na tovární dvůr.

7.1.2014 - Kopec jsem už zatravnil, použil jsem statickou trávu Polák 4,5 Noch 2 a Heki 2 mm. Zatím ho nebudu zalesňovat, až vyrobím nějaké stromy. Dále se chystám na výstavbu továrny, pravděpodobně nějaké keramičky. Měla by stát v oblouku u ochranné zdi. V součastnosti vyrábím vrata na vlečce a tovární zeď.

28.12.2013 - Skály jsem už kompletně nabarvil, čímž by mohly být jakž takž hotové. Zbývá je ještě trochu zazalenit.

21.12.2013 - Hrubá stavba kopce je hotová, začínám ho obkládat skalami, které odlévám ze sádry.

13.12.2013 - Tunelové portály jsou hotové, začínám s tvorbou kopce, kde bude stát zřícenina.

6.12.2013 - Průběžně vyrábím další 3 tunelové portály. Budou potřeba, až budu tvořit kopec pod zříceninu.

28.11.2013 - Stavba ochranné zdi se blíží ke konci, již jsem zaštěrkoval koleje na nadjezdu a postupně tvořím krajinu na druhé straně nadjezdu.

7.11.2013 - Průběžně stavím ochrannou zeď nadjezdu tratě v oblouku u továrny. Zeď dělám ze styroduru a vytvářím na ni reliév kyklopského zdiva.

2.11.2013 - Viadukt přes údolí je úspěšně dokončen. Vyrobil jsem ho z papíru a vystužil styrodurem. Viz. fotoalbum - Viadukt přes údolí.

29.10.2013 - Po dokončení návěstidel jsem začal budovat viadukt přes údolí. Měl by se skládat ze dvou typů mostů. Dva malé oblouky s kamennými piliři a jedním velkým betonovým obloukem.

18.10.2013 - Všechna návěstidla na nádraží Kamenice mám nainstalovaná, jak odjezdová, vjezdová, tak i předvěsti.

12.10.2013 - Postupně osazuji nádraží Kamenice odjezdovými návěstidly.

10.10.2013 - Všechny přestavníky jsem už zrenovoval, doufám, že to bude fungovat a už na ně nebudu muset šahat.

1.10.2013 - Přes léto jsem nedělal na kolejišti prakticky nic. Ale v průběhu roku jsem zjistil, že přestavníky na vyhybky nejsou až tak spolehlivé. Problém dělají koncové vypínače u kterých jsem použil ocelové perko ze starých disket. Toto perko špatně pruží a pak není patřičný kontakt pro sepnutí motorku. V současné době provádím u všech přestavníků výměnu těchto perek za fosforbronzová, která se mi zdají být podstatně lepší.

4.3.2013 - Tak jsem postupně dodělal opravu - přestavbu lokomotiv V200, V36 a M61. Jednalo se o lokomotivy, které toho opravdu měly už hodně za sebou. Po této opravě jsou opět funkční. Samozřejmě, srovnávat je se současnými lokomotivami nelze, ale jezdí vlastní silou a připomínají mi tak mé dětství.

28.1.2013 - Renovuji staré lokomotivy BTTB. Koupil jsem nové 5-pólové motorky Mashima a průběžně je měním za staré. Rovněž do modelů dodělávám redukční převodovky, aby rychlost lokomotivy byla odpovídající skutečnosti.

20.12.2012 - Rozhodl jsem se vyměnit u starých vagonů ještě z dob BTTB dvojkolí. Koupil jsem ložiska PEHO 201 a kovová dvojkolí a průběžně u všech vozů tato měním. Postup je patrný ve fotogalerii Výměna ložisek.

6.12.2012 - Konečně jsem začal tvořit nástupiště na nádraží. Dvě jsou sypaná a dvě betonová. Dále jsem zaštěrkoval a zatravnil kusé koleje u skladiště.

20.11.2012 - Postupně zkouším zatravnit kopec, docela se daří. Dále jsem se dal na výrobu rampy u skladiště. Trochu jsem ji též zatravnil, práce s flokovačkou se mi tak líbí, že mám pocit, až jsem to přehnal.

7.11.2012 - Flokovačka funguje ke spokojenosti, tak jsem hned zkusil na kousku kolejiště posyp statickou trávou. Jde to dobře. Jen je potřeba vyzkoušet ten správný grif, aby tráva dobře stála. Tráva ve vysokonapěťovém statickém poli lítá všude.

4.11.2012 - Výroba flokovačky. Jsem ve stádiu, kdy jsem si chtěl vyzkoušet posyp statickou trávou a nějak mi k tomu chyběla flokovačka. No nezbylo, než si ji vyrobit. Celkem jsem na tom strávil po chvilkách asi týden, ale funguje k plné spokojenosti. Více v sekci FLOKOVAĆKA.

30.10.2012 - Průběžně dělám na krajině. Vyrobil jsem sádrové odlitky skal a vkomponoval je do krajiny. Pak jsem vyrobil mostní portály ze styroduru. Trochu jsem tvořil přijezdovou silnici do Kamenice a vše jsem to opatřil příslušnou barvou.

17.9.2012 - Nějak jsem stavbu přes léto flákal. Ale venku se již začíná počasí kazit a je čas na kolejiště. Začal jsem tvořit reliéf krajiny. Jako základ pro krajinu jsem zvolil kašírovaný papír. T.j. z balícího papíru jsem si nastříhal proužky cca 5 x 15 cm a jako lepidlo jsem použil Apeko -  lepidlo v prášku na tapety. Z tvrdého kartonu jsem vyrobil základní kostru kopce a pak metodou lepení pásků papíru na tuto kostru, jsem vytvořil přislušný kopec. Má to výhodu, že kopec se dá průběžně tvarovat, je lehký a po vyschnutí lepidla i dostatečně tuhý.

26.4.2012 - Výroba tunelových portálů. Dále odlévám ze sádry budoucí skály a začínám s tvorbou krajiny.

23.3.2012 - Za uplynulou dobu, jsem průběžně lepil koleje k podkladu a zaštěrkovával kolejové lože. K lepení kolejí jsem použil Herkules a kámen úrazu se stal v tom, že pod zátěží kolejí chytly koleje hnědý nádech. Pravděpodobně to způsobily nějaké výpary z Herkulesu při schnutí. Ale není to nic tragického, jednou to patina překreje. Zastěrkování kolejí jde dobře. Štěrk rovnoměrně rozmístím na koleji a uhladím stětečkem. Pak to vše proleji zředěným Herkulesem s přidáním několika kapek jaru jako smáčedla. Lepidlo se krásně rozleje a prolne stěrkem.

10.2.2012 - Všechny přestavníky jsou již hotové a nainstalované na kolejišti. Zatím fungují dobře i když jsou trochu hlučnější než bych očekával. Prostě amatérská výroba.

18.11.2011 - Do dnešního dne jsem vyrobil již 5 přestavníků k vyhybkám, Všechny fungují bez problémů. Viz vlastní popis a fotogalerie.

5.11.2011 - Propojení všech drátů od kolejiště s vypínači a přepínači na ovládacím panelu. Slavnostní zapojení elektriky a ono to jezdí. A jezdí to vše na první zapojení a bez jediné chybičky. Nyní musím vyrobit přestavníky k vyhybkám. Potřebuji jich celkem 19.

31.10.2011 - Ovládací panel je téměř dokončen. Nyní bude následovat jeho montáž na kolejiště a propojení všech vypínačů s kolejištěm.

14.10.2011 - Průběžně probíhají práce na ovládacím panelu. Deska panelu je z plexiskla, které je upevněno na rámečku z latěk. Rozměr panelu je asi 73 x 25 cm. Plexi je stříknuté bílou nitrobarvou. Přepínače jsou umístěny tak, aby kopírovaly pomyslný plán kolejí na nádraží.

23.9.2001 - Všechny koleje jsou již definitivně položeny. Zatím jsou přilepeny oboustrannou lepící páskou, definitivně se přilepí, až budu dělat zaštěrkování.

16.9.2011 - Začal jsem tvořit stoupání do stanice Skalka. Jako podloží jsem použil pásy ze sololitu, které jsem podepřel bloky z etrudovaného polystyrénu. Lepil jsem vše lepidlem na polystyrén. Stoupání jsem zvolil max. 3 cm / 1 m.

8.9.2011 - Postupně pokládám definitivně koleje na své místo. Na desku je lepím oboustranou lepící páskou. Sice to zase až tak moc nedrží, ale než se koleje zaštěrkují, snad je to alespoň bude trochu fixovat. Po zaštěrkování se doufám už ani nehnou.

24.8.2011 - Všechny koleje jsou zkušebně položeny na svém místě. Docela to vše vyšlo podle plánku.  

14.8.2011 - Už jsem zakoupil kolejivo. Všechno od Tilliga. Vyhybky jsem zvolil EW1, protože s nimi vychází zhlaví relativně nejkratší a zbývá více místa pro staniční koleje.  Koupil jsem stavebnice, docela to šlo sestavit dobře. Jen jsem měl menší problémy s roznýtováním čepů, které drží pohyblivé jazyky vyhybek. U některých jsem zkoušel připájet na čepy drátky 0.5 mm a po montáži jazyků je ohnout. Dle mého to drží podstatně lépe. Ale až provoz ukáže, které řešení bude lepší.

Kolejivo jsem použil flexi, kdy jsem koupil samostatné pruty a samostatné pražce. Po trošce praxe jde navlékání kolejnic do pražců bez problémů. Pro vytvoření oblouku jsem si zhotovil jednoduchý přípravek na ohýbání kolejnic. 

Na kolejišti jsem už začal se zkušební pokládkou kolejí. V této fázi jde hlavně o to, spasovat celý komplet tak, aby to vše sedělo jak má.  Ve fotogalerii je pár obrázků z této etapy stavby.

4.8.2011 - ve fotogalerii jsem uveřejnil první návrh nového kolejiště.

Ve Wintracku jsem trochu popustil uzdu fantazii a pokusil jsem se své představy ztvárnit v 3D modelu. Některé pohledy, jak by mohlo budoucí kolejiště vypadat, jsou uloženy ve fotoalbu v sekci - Nově budované kolejište - Návrh kolejiště.